Djemaa El Fna

20, 21 & 22 september 2019

Misschien wel het meest Rotterdamse festival van de zomer: tijdens Djemaa El Fna vieren we de diversiteit die 170 nationaliteiten die Rotterdam zo mooi kleuren. En we doen dit door middel van eten!

Geïnspireerd op het Djemaa EL Fna-plein in Marrakesh, wordt Museumpark 20 t/m 22 september gehuld in een 1001 Nachten-sluier en zijn er kamelen, een waterschenker, een verscheidenheid aan tajine.

Maar Djemaa el Fna Rotterdam is meer dan alleen Marokko: vanuit alle windstreken zijn er food- en non-food ondernemers om hun spulletjes te verkopen.

Voor de kunstliefhebbers: naast het feit dat Djemaa el Fna een eetplein is, is er ook ontzettend veel kunst en cultuur geprogrammeerd: acrobaten, spoken word artists, theater en muziek zorgen ervoor dat de goede sfeer op het plein nog eens extra wordt aangedikt.

Voor Djemaa el Fna zijn we op zoek naar vrijwilligers voor de volgende functies:

Publieksbegeleiders

Verantwoordelijk zijn voor het begeleiden van de programma-onderdelen, het bemannen van de kassa en het onderhouden van het festivalterrein. Voor deze functie is er eigenlijk maar 1 eis: een lieve, vriendelijke glimlach. Verder kan een gezonde dosis geduld en enthousiasme alleen maar helpen.

Barmedewerkers

Drankjes inschenken, kurken trekken, glazen spoelen, sinaasappels persen en voorraden bijvullen kun jij als geen ander. Werken bij de bar kan zwaar zijn! Om te werken bij dit team moet je dan ook stressbestendig zijn, minimaal 18 jaar oud zijn en is horeca-ervaring een plus.

Als vrijwilliger bij Djemaa el Fna vragen we je minimaal 1 dienst beschikbaar te zijn. Je krijgt van ons een mooi festival t-shirt, een goodie bag en een lekkere maaltijd. Daarnaast zorgen we er natuurlijk voor dat je het samen met het hele team onwijs naar je zin hebt en voldoende tijd hebt om ook lekker van het festival te genieten.

Heb jij zin om (weer) een steentje bij te dragen aan dit exotische festival? Vul het beschikbaarheidsformulier hieronder in!