Functies

Publieksbegeleider

De grootste groep vrijwilligers bestaat uit publieksbegeleiders. Als publieksbegeleider ben je lekker onder de mensen: je controleert kaartjes, begeleid de bezoekers/ziet toe op publieksstromen, houdt het festivalterrein netjes: je kunt gevraagd worden van alles te doen. Lekker afwisselend!

De taken van de publieksbegeleider lopen per festival enigszins uit een, dus check vooral de webpagina’s van de aparte evenementen voor een preciezere omschrijving van publieksbegeleider.

Kassa

Money, money, money! Must be funny. Jij slaat die tickets aan als geen ander en staat bezoekers vriendelijk te woord. Het is leuk omdat je veel contact hebt met het publiek en alle ins- en outs weet van het festival.

Voor sommige festivals krijg je vooraf een kassa-training of wordt je voor je dienst uitgebreid geïnstrueerd, zodat je het kaartverkoopsysteem goed snapt en beheerst. Daarnaast is er altijd een kassa-subco aanwezig om het kassateam te ondersteunen.

Bar

De bar is altijd lekker aanpoten op onze festivals. Laat die handjes maar wapperen en tap dat fust leeg! Of vul die cola- of wijnglazen in recordtempo. Bar draaien is leuk omdat het lekker vlot gaat, dus de tijd vliegt zo voorbij. Daarnaast is het altijd een feestje achter de bar!

Heb je horeca-ervaring of sociale hygiëne (als je het hebt, weet je wat het is), geef het aan bij de vrijwilligerscoördinator en het barhoofd, dan kunnen we praten over meer verantwoordelijkheden.

Let op: barmedewerkers moeten 18 jaar of ouder zijn!

Foto: Fleur Beerthuis

Instructiebijeenkomsten/teamaftrap

Voorafgaand aan het festival doen we altijd een teamaftrap of een instructiebijeenkomst. Hierin wordt het team van het festival waaraan je meewerkt voorgesteld, wordt je bekend gemaakt met het festivalterrein en je collega-vrijwilligers. We zullen een algemene instructie geven, een tipje van de sluier geven over het programma en borrelen achteraf. Het is belangrijk om hierbij te zijn. Lukt dat niet? Geef het aan en dan briefen we je op een ander moment. De vrijwilligerscoördinator zal tijdig aangeven wanneer deze bijeenkomst is, zodat je er rekening mee kan houden in je agenda.