Rotterdamse Dakendagen

31 mei, 1 & 2  juni 2019

Hoog boven de stad, op de daken, is nog van alles te ontdekken!

In Rotterdam ligt wel 1km²plat dak. Dat is ongeveer hetzelfde als 150 voetbalvelden! Het meeste van dit oppervlakte wordt niet gebruikt, terwijl dat makkelijk kan. De Rotterdamse Dakendagen wil het gebruik van deze daken stimuleren door een heel weekend lang allerlei verschillende activiteiten te organiseren – op het dak!

Kom dansen met uitzicht op heel Rotterdam, luister naar optredens van opkomend talenten, geniet met een drankje in de hand van de mooiste skyline van Nederland of doe mee met een pingpongwedstrijd op 30 meter hoogte. Wil jij gratis genieten van dit alles én je steentje bijdragen aan dit prachtige festival? Meld je dan nú aan als vrijwilliger van de Rotterdamse Dakendagen op 31 mei, 1 & 2 juni 2019!

Als vrijwilliger werk je dus op een plek met het mooiste uitzicht van Rotterdam. De Rotterdamse Dakendagen zijn al 3 jaar op rij vrijwel uitverkocht, dus je hebt altijd genoeg te doen als vrijwilliger. Wat zijn precies de functies?

Functies:

Publieksbegeleider

Publieksbegeleider is een verzamelnaam voor een aantal taken die je gevraagd kan worden te doen. Publieksbegeleiders controleren bijvoorbeeld kaartjes, zijn aanspreekpunt voor het publiek als vraagbaak, tellen het aantal bezoekers, beheren de garderobe, bewaken de publieksstromen, etc.

Kassamedewerker

Hou jij ervan bezoekers vriendelijk te helpen aan een kaartje en ze te informeren over wat er te doen is op de Rotterdamse daken dit weekend?

Kassamedewerker is leuk omdat je mensen blij maakt met een kaartje en veel contact hebt met het publiek. Je werkt op een centrale plek van het evenement, dus bent op de plek waar het allemaal gebeurt. In de week voor het festival zullen we je een kassatraining geven, zodat je weet hoe het kaartverkoopsysteem werkt en het dus helemaal ingewerkt bent als je aan het festival begint.

Barmedewerker

De bar is altijd lekker aanpoten op onze festivals. Laat die handjes maar wapperen en tap dat fust leeg! Of vul die cola- of wijnglazen in recordtempo. Bar draaien is leuk omdat het lekker vlot gaat, dus de tijd vliegt zo voorbij. Daarnaast is het altijd een feestje achter de bar!

Heb je horeca-ervaring of sociale hygiëne (als je het hebt, weet je wat het is), geef het aan bij de vrijwilligerscoördinator en het barhoofd, dan kunnen we praten over meer verantwoordelijkheden.

Let wel op: barmedewerkers moeten 18 jaarof ouder zijn!

Vliegende keep / Runner

Omdat er zoveel verschillende locaties zijn bij de Dakendagen, is het nog wel eens mogelijk dat er iets van A naar B gebracht moet worden of dat er een onvoorzien klusje geklaard moet worden. Ben je een manusje van alles? Kun je je vermaken met een boek of je mobiel het ene moment, om in te springen voor een klus het andere moment? Dan is dit de job voor jou!

Wat krijg je ervoor terug?

Vergoeding van €17,50 per gewerkte dienst
2 tickets voor de Pleinbioscoop in augustus
Een zeer gewild Rotterdamse Dakendagen t-shirt
Eten en drinken tijdens je dienst
Een gezellige afsluitende borrel.

Heb jij er al zin in? Vul hieronder het aanmeldingsformulier in!