Over vrijwilligerswerk

Stichting De Loodsen is een daadkrachtige organisatie die evenementen door heel Rotterdam organiseert. Cultuur – in de breedste zin van het woord – staat hierbij centraal: multidisciplinair (muziek, theater, film, architectuur, spoken word) en voor alle culturen die Rotterdam rijk is.

Onze ‘grote vier’ evenementen in de zomer zijn de Rotterdamse Dakendagen (31 mei, 1 & 2  juni 2019), De Bouw, Pleinbioscoop (7 t/m 25 augustus 2019) en eetplein Djemaa El Fna.

Je bent als vrijwilliger een onmisbare schakel in ons team. Zonder jou, geen Rotterdamse Dakendagen, geen Pleinbioscoop, geen Djemaa! Vrijwilligen bij Stichting de Loodsen betekent bijdragen aan sociale projecten: festivals als laagdrempelige ontmoetingsplekken in Rotterdam. Als vrijwilliger kun je in verschillende functies bijdragen aan dit festival: als publieksbegeleider, achter de bar, als vliegende keep, of bij de kaartverkoop. Op de pagina’s van de verschillende evenementenkun je aangeven welke functies je voorkeur hebben en op welke dagen je beschikbaar bent. Hier kun je ook lezen wat de evenementen precies inhouden.

De vrijwilligerscoördinatie staat bij Stichting de Loodsen onder leiding van Bénine. Zij is aanspreekpunt voor alle vrijwilligers.
Voor verschillende projecten schakelen we de hulp in van een vrijwilligerscoördinator die zich bezighoudt met een specifiek evenement. Je zult dan veel met hem/haar te maken hebben en Bénine zal hem/haar ondersteunen op de achtergrond.

De specifieke vrijwilligerscoördinatoren zijn nog niet voor alle evenementen aangenomen, maar we kunnen al wel aankondigen dat Jaimie dit zal zijn voor de Rotterdamse Dakendagen en dat Katinka dit jaar weer van de partij zijn voor de Pleinbioscoop samen met Bénine.

Heb je vragen over vrijwilligerswerk bij St. de Loodsen, problemen, suggesties of tips, dan kun je altijd contact met ons opnamen!
Mailen is het handigste: vrijwilligers@stichtingdeloodsen.nl, maar bellen kan ook: 010 411 66 93.