Pleinbioscoop

7 t/m 25 augustus 2019

Voor iedere Rotterdammer is de Pleinbioscoop een begrip. De grootste openluchtbioscoop van Europa staat in Rotterdam en daar zijn we trots op! In augustus komen tot wel 4000 mensen per avond naar het Museumpark om samen films te kijken in de open lucht. Pleinbioscoop draait een verscheidenheid aan films: van art house cultclassic tot Hollywood blockbuster.

Een greep uit het programma van de afgelopen jaren: The Shining (1980), Casablanca (1942), Get Out (2017), Elle (2016), Amour (2012), Guardians of the Galaxy (2014), Indiana Jones (1984), Taxi Driver (1976), The Life Aquatic with Steve Zissou (2004) en ga zo maar door. Voor elk wat wils dus!

Voor Pleinbioscoop 2019 zijn de aanmeldingen gesloten.

De vrijwilligerstaken zijn gesplitst in twee functies.

Barmedewerker
Bar draaien tijdens de Pleinbioscoop is lekker aanpoten. Laat die handjes maar wapperen en tap dat fust leeg! Of vul die cola- of wijnglazen in recordtempo. Bar draaien is leuk omdat het lekker vlot gaat, dus de tijd vliegt zo voorbij. Daarnaast is het altijd een feestje achter de bar!

Heb je horeca-ervaring of sociale hygiëne (als je het hebt, weet je wat het is), geef het aan bij de vrijwilligerscoördinator en het barhoofd, dan kunnen we praten over meer verantwoordelijkheden.

Publieksbegeleider
Als publieksbegeleider ben je lekker onder de mensen en is geen avond hetzelfde. Je kunt ingedeeld worden om kaartjes te controleren, stoeltjes te verkopen, in het snoepwinkeltje te staan, de publieksstroom te begeleiden, de flessengarderobe te bewaken of kassa te draaien.

Daarnaast zijn er nog functies met wat meer verantwoordelijkheid, namelijk:

Barhoofd

We zijn op zoek naar nieuwe barhoofden! Ben jij een horecatopper die goed overzicht houdt over de voorraden van zijn/haar bar, vrijwilligers goed aan weet te sturen en een gezellige sfeer creëert? Dan zijn we op zoek naar jou!

Omdat dit een functie is met een iets grotere verantwoordelijkheid, is voor deze functie een vergoeding beschikbaar.

Stoeltjeshoofd

Dit jaar zullen we met een stoeltjeshoofd werken: deze is verantwoordelijk voor de kas bij de stoeltjesuitgifte en zorgt ervoor dat de stoeltjesuitgifte gestroomlijnd loopt.

Backstagemanager

Hou jij van een goed gevulde koelkast, schone tafels en opgeruimde kasten? Ben jij een gezellige gastvrouw/-heer voor het hechte vrijwilligersteam? En durf jij wel een ongewenste bezoeker buiten de backstage te houden? Dan is deze functie je op het lijf geschreven!

Omdat de Pleinbioscoop 2,5 week duurt, vragen we dat je minimaal 6 diensten beschikbaar bent. Zo kunnen we aantal vrijwilligers behapbaar houden. Dat is fijn voor ons, maar zorgt er ook voor dat je je collega’s goed leert kennen en dat jullie een hechte, gezellige crew zijn!

Los van veel gezelligheid 2,5 week lang, zorgen we goed voor je bij Pleinbioscoop. Tijdens je dienst zijn er drinken en snacks (zorg wet dat je voor je dienst gegeten hebt) backstage, je krijgt een crew-t-shirt, natuurlijk kun je tijdens je dienst de film van die avond kijken, organiseren we een aantal crewborrels gedurende het festival en een bbq op 6 augustus ter aftrap!

Op het beschikbaarheidsformulier hieronder kun je aangeven of je dit jaar (weer) van de partij bent!